Zdrowe śniadania na słodko - 4 rzeczy



Myślę, że postanowieniem niektórych z nas jest odżywiać się zdrowiej w nowym roku. Dlatego też przychodzę do was z kolejnym cztero-punktowym postem. Dzisiaj opowiem wam trochę o moich 4 ulubionych śniadaniach na słodko. Nie przedłużając, zaczynajmy!

Smoothiebowl


Duża porcja ‘koktajlu’ na śniadanie? Czemu nie?

Smoothie bowl to nic innego niż miska/kubek zmiksowanych owoców z przeróżnymi dodatkami.
Świetny pomysł na śniadanie dla osób, którym znudziły się już kanapki, a o poranku mają ochotę na coś słodkiego. W dodatku zawiera w sobie masę witamin! Jeśli zapakujemy nasze smoothie szczelnie w słoik czy pudełko może też służyć jako drugie śniadanie. Każdy z nas może skomponować swój własny przepis. Wrzucamy do blendera nasze ulubione owoce, banany, truskawki, kiwi, jabłko i wiele innych. Posypujemy wiórkami kokosowymi, pestkami dyni czy słonecznika, polewamy miodem, jak kto woli i gotowe!






Jaglanka


Kaszę jaglaną możemy wykorzystać na nieskończoną ilość sposobów. Dlaczego by nie zrobić z niej pożywnego słodkiego śniadania? Nie jestem wielkim zwolennikiem owsianki, lecz jeżeli chodzi o jaglankę, mogłabym ją jeść codziennie… Jest to śniadanie wymagające troszeczkę dłuższego czasu przygotowania. (przez te 15 min gotowania kaszy możecie się pomalować czy przeczytać notatki do szkoły haha) Jaglankę możemy przygotować na wodzie, mleku krowim czy roślinnym, i zdecydowanie, na czym byśmy jej nie zrobili, będzie smakować obłędnie!
                            


Tak rozpieszczałam się w ferie...


Przygotowanie Jaglanki


Składniki (na ok. 2-3 porcje)

¾ szklanki kaszy jaglanej
1.5 szklanki wody, mleka
łyżeczka miodu (bądź jakiegokolwiek innego produktu do słodzenia)
dodatki: owoce, bakalie, czyli wszystko, na co tylko mamy ochotę

Sposób 1.
Kasze wrzucamy do małego rondelka i zalewamy wrzątkiem tak, aby pokrył kasze. Wrzątek odlewamy i zalewamy kasze na nowo 1,5 szklanki wody bądź mleka i gotujemy do momentu, w którym kasza będzie miękka oraz wchłonie cały płyn. Jaglankę przekładamy do miski, dodajemy nasze dodatki i gotowe!

Sposób 2.
Zaczynamy od przygotowania kaszy jaglanej. Zalewamy odpowiednią ilość kaszy wrzątkiem, tak aby pokrył całą kaszę. Następnie odlewamy wodę i zagotowujemy kaszę w odmierzonej ilości wody (w tym przypadku 1.5 szklanki). Gotujemy kasze pod przykryciem do momentu, w którym pochłonie ona całą wodę i stanie się miękka.

Ugotowaną kaszę zalewamy mlekiem, dodajemy miód, posypujemy owocami, bakaliami i gotowe!

Pancakes


Wydaje mi się, że jest to bardziej weekendowe śniadanie, ale może ktoś ma wystarczająco dużo czasu, aby zrobić sobie taką przyjemność w środku tygodnia.





Składniki:
50 ml mleka (możecie dodać więcej, jeśli ciasto nie będzie odpowiednio ‘lejące’)
pół łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżki/ok. 45g mąki orkiszowej
jedno jajko
pół łyżeczki cukru waniliowego (opcjonalne)

Moim sposobem jest połączyć wszystko razem, zmieszać i smażyć. Haha

Z tego przepisu wychodzi ok. 6 naleśników wielkości ‘ręki bez palców’. Zamiast 45g mąki, można dodać odżywkę białkową pół na pół z mąką wychodzą równie dobre.

Jogurt w kubeczku


Rzecz do zrobienia w mniej niż 5 min., możemy również przygotować to wieczorem i rano tylko wyciągnąć z lodówki bądź zabrać do szkoły.

Nie będę wypisywać tu nawet listy składników bo nie ma to sensu. Na spód szklanki/kubka/słoika wlewamy jogurt, dodajemy nasze ulubione dodatki takie jak owoce, płatki, orzechy itd. I gotowe!







Mam nadzieję, że ten post się wam spodobał! W następnym poście pokaże wam 4 kolejne śniadania, lecz tym razem na słono. Jeżeli wy macie jakieś przepisy na szybkie śniadania możecie pisać je w komentarzach. Widzimy się w kolejnym poście! 

Szwajka x



Moje socialmedia:

Facebook: Szwajjka <klik>
Snap: szwaajjka
Spotify: 102szwajjka 
Mail: szwajkablog@gmail.com
Jeżeli spodobał Ci się mój blog, nie zapomnij zaobserwować! ♥ 


Unknown

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

23 komentarze:

  1. Wprost powiem - jadłabym! Podoba mi się to szybkie rozwiązanie z jogurtem, który robisz wieczorem, przychodzi rano , wstajesz, otwierasz lodówkę i - Bach - masz śniadanie. Musi być smacznie.
    Swoją drogą, czy mi się wydaje, czy na górze naleśników widzę popcorn? XD

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pyszności , aż ślinka leci ;)
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne propozycje! :D
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. koktajl na śniadanie to mój ulubiony zestaw :)

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam dodawać kaszę jaglaną do swoich śniadań - Twoje propozycje są dla mnie wręcz wymarzonymi śniadaniami! *__* Oby tylko mi się chciało to wszystko robić o 5 rano.. :)

    Pozdrawiam ;)
    Tak Po Prostu BLOG [klik]

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam te śniadania, od dawna mam ochotę na jaglankę :D
    http://xartday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. pyszności, ale dla mnie bardziej jako deser:D
    http://www.exality.pl/

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawe propozycje
    Super post
    Pozdrawiam cieplutko :*
    Oliwia Felkel - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie zdrowe śniadanka :D Ja zazwyczaj jem jaglanko-owsiankę lub omleta,to najlepsze śniadania jakie mogą być! ;)
    http://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne propozycje, mam zamiar jutro zrobić sobie te pancakes'y :D

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! UNREALIZABLE

    OdpowiedzUsuń
  11. super przepisy, moje ulubione jedzenie <3

    http://wooho11.blogspot.com/ - Zapraszam <3 Jeśli Ci się spodoba - zaobserwuj :* Na pewno się odwdzięczę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Aż zachciało się jeść :D
    Jeśli znajdziesz czas zapraszam do mnie :>
    Pozdrawiam ♥
    http://kinasses.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszne propozycje! Uwielbiam pancakes i smoothie :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  14. Chętnie zjadłabym takie pyszności. Nigdy nie jadłam jaglanki ale od dłuższego czasu mam zamiar, może w końcu się skuszę. ➥ przewrotowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Od kiedy jestem na "diecie" to czesto na sniadania jem omlety pokochalam omlety ktore robi sie z platkami owsianymi i jako dodatek banan i troszke dzemu wisniowego MIAZGA! *-*
    Nie moge sie doczekac pomyslow na sniadania na slono bo zwykle stawiam na taka opcje jesli chodzi o jedzenie! :D
    W sumie wstyd sie przyznac ale jaglanki nigdy nie jadlam i w sumie spora czesc winy ponosi to ze w Szwecji znalezienie kaszy ktora nie jest kasza peczak graniczy najczesciej z cudem! :C
    Wbijam do ciebie Szwajucha i tez mnie mozesz tak rozpieszczac sniadaniowo, haha!

    Versjada
    Youtube

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny post naprawdę przypadł mi do gustu na pewno z czegoś skorzystam zwłaszcza,że od nowego miesiąca zapisuje się na siłownię i chce się zdrowo odżywiać.
    Kochana zapraszam w wolnej chwili do mnie na nowy post:)
    http://fashion-lucky-life566.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Czy mąkę orkiszową można zastąpić zwykłą mąką??

    OdpowiedzUsuń