Życie za granicą...

 Hej!
Dzisiaj przychodzę do was z tagiem 'Życie za granicą'. Jak może wiecie lub nie od jakiegoś czasu mieszkam w Niemczech. Dlatego nie przedłużając zapraszam do dalszego czytania. :)


Jak wyglądała Twoja nauka danego języka?

Początkowo przed moją wyprowadzką uczyłam się w domu. Czy mi to pomogło? Wydaje mi się że nie za bardzo. Owszem nauczyłam się kilku prostych zwrotów takie jak: mam na imię itd., lecz tak aby dogadać się z kimś chociaż by w sklepie już nie wystarczało. Języka głównie nauczyłam się przez rozmawianie z innymi w szkole. Początkowo rozmawiałam po angielsku, ale po pewnym czasie moim rówieśnikom znudziło się rozmawianie po angielsku dlatego byłam ‘zmuszona’ do mówienia po niemiecku i naprawdę wiele mi to dało.


Jakie są największe różnice kulturowe pomiędzy Polską a krajem w którym mieszkasz?
Wydaje mi się że jako tako nie ma wielkich kulturowych różnic. Owszem zawsze każda kultura się czymś różni, lecz wydaje mi się że nie mam jakiś wielkich porównań między Polską a Niemiecką.


Opisz ludzi z tego kraju w trzech słowach.
Tolerancyjni, dokładni oraz w większość bardzo przyjaźni, otwarci na nowe znajomości/przygody.

Czy są jakieś tradycje/zwyczaje w danym kraju, które uważasz za śmieszne?

‘Świętowanie’ karnawału. Tutaj zdecydowanie ludzie uwielbiają bawić się w przebieranki, różne parady podczas tego czasu.


Czego najbardziej brakuję Ci z Polski?

Zdecydowanie mojej siostry oraz znajomych.

Ulubiona potrawa w kraju w którym mieszkasz?

Zuckerkuchen’ jest to zwykłe ciasto drożdżowe z cukrem oraz migdałami na górze. 

Czy są jakieś produkty kosmetyczne lub jedzenie z Polski za którymi tęsknisz za granicą?

Jeżeli chodzi o jedzenie wydaje mi się że nie. Co do produktów kosmetycznych to jedynie maseczki z ziaji.
Jakie rady dałabyś komuś, kto chciałby się przeprowadzić do danego kraju?

Zdecydowanie to aby nie bał się porozumiewać z innymi ludźmi. Wiele osób wstydzi się rozmawiać z innymi, ponieważ ‘nie mówi dobrze gramatycznie’. Też wstydziłam się tego na początku, ale kiedy już musiałam się jakoś dogadać musiałam rozmawiać gramatycznie lub ‘ja chcieć pić’. :)

Ulubione osoby z kraju w którym mieszkasz?

Nie rozumiem dokładnie tego pytania, lecz wydaje mi się że chodzi o sławne osoby. Pierwszą z nich jest Dagi Bee czyli niemiecka youtuberka. Wydaje mi się, że mam na razie tylko jedną ‘ulubioną’ osobę.

Wymień 2 zalety i wady w mieszkaniu za granicą.

Zalety
Przede wszystkim poznawanie nowych kultur
Poznawanie/uczenie się nowych języków


Wady
Tęsknota za rodziną oraz znajomymi, którzy żyją w Polsce
Czasem również można spotkać się z negatywnym nastawieniem rówieśników, lecz uważam że nie warto się tym przejmować


To na tyle z mojego tagu. Mam nadzieję że się wam spodobał. Jeżeli chcielibyście abym rozwinęła jakąś odpowiedź jeszcze bardziej śmiało piszcie. 



Unknown

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

24 komentarze:

  1. Ciekawy post :) tez dopiero zaczynam życie w Niemczech :)
    Zapraszam do mnie
    http://lovelinessvogue.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  2. ja pracuję w niemczech więc trochę wiem o czym mówisz, powiedz kochana jak robiłaś nagłówek?,3 boski jest!
    obserwuję i zapraszam na nowy post : www.fflare.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy post! Ja jestem w gimnazjum 2-języcznym i mam 5 godzin niemieckiego w tygodniu, a gdybym ja się przeprowadziła do niemiec to pewnie też bym się bała cokolwiek powiedzieć ;).
    Poklikasz u mnie w linki w najnowszym poście?? Z góry dziękuję!
    DZIEWCZĘCO.PL

    OdpowiedzUsuń
  4. Najważniejsze to nie bać się mówić a gramatyka sama przyjdzie z czasem.
    Bykocur

    OdpowiedzUsuń
  5. Zazdroszczę takiej przeprowadzki. Sama chciałabym mieszkać gdzieś indziej. Świetny tag !
    Ps. dziękuję za komentarz u mnie na blogu!:)

    http://carolin-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post. Ja osobiście bardzo chciałabym przeprowadzić się do większego miasta, ale może dostanę niedługo taką szansę, bo chcę zdawać maturę międzynarodową. Czego Ci najbardziej zazdroszczę ? Że masz blisko zapewne do Berlina( na pewno bliżej niż ja), gdzie będą występy moich ulubionych artystów. :<
    http://momentcatcher00.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój brat mieszka w Niemczech i bardzo mu się podoba. Ja w przyszłości też bym chciała wyjechać z Polski. Bardzo ciekawy post :)
    Obserwuję
    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Chciałabym mieszkać za granicą, jednak wiem też, że u mnie cienko z językami i ciężko byłoby mi "załapać" tamtejszą mowę :)
    http://klaudencja.blogspot.com/ ----> Zaobserwuj ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny tag, dużo się dowiedziałam mam nadzieję że kiedyś uda mi się zwiedzić to państwo :)

    MELA BLOG ¦

    OdpowiedzUsuń
  10. Niemcy to kraj ktory uwielbiam a jezyk to wrecz kocham! Mam trudnosci bo ponad 2 lata nic w nim nie mowilam, ani nie cwiczylam ale mam to szczescie ze w tym roku szkolnym znowu mam niemiecki i sobie wszystko odswiezam! Kiedys na sto procent pojade do Niemiec to takie moje marzenie! :D Zazdroszcze ci, ze tam mieszkasz <3
    Nie przejmuj sie negatywne komentarze byly, sa i beda wiec glowa do gory! :*

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy pomysł na post :) Pizdrawiam i zapraszam na:
    invisible-hybrid.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawy post, fajnie ,że mieszkasz w Niemczech - strasznie ci zazdroszczę DM'u pod nosem haha xD Pozdrawiam i zapraszam do siebie ♥ Buziaki!! :*

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajnie, że piszesz takie posty ;) Można się zawsze czegoś ciekawego dowiedzieć ;)

    Nowy post, zapraszam!
    Zaobserwuj, jeśli ci się spodoba! ;)
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  14. Super tag!
    Mam przyjaciół w Niemczech! ♥


    WEŹ UDZIAŁ W KREOWANIU NASZEJ RZECZYWISTOŚCI
    Blog się podoba? - Zaobserwuj!

    OdpowiedzUsuń
  15. a mnie tak ciagnie za granice ze masakra
    nie moge wgl usiedziec w miejscu ciagle chce cos nowego robic i doswiadczac to na sobie
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Super jest życie za granica. Chciałabym chociaż przez chwile tego spróbować :)
    OBSERWUJĘ
    yolooliwkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawe odpowiedzi ^.^ zazdroszczę ci, że mogłaś gdzie kolwiek wyjechać. Za tym krajem osobiście nie przepadam, ale jeśli bym miała okazję to bym nawet tam pojechała ;) Fajny pomysł na Tag ^.^

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny wpis:)
    Byłabym bardzo wdzięczna gdybyś weszła zaobserwowała i rozgladnela się u mnie na blogu :) dopiero zaczynam :) Www.pinklips666.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawy TAG c:
    Jakoś nigdy nie przepadałam za Niemczech, ale zrozumiałam, że kraj to kraj. Nie możemy od razu ocenić tak z góry, wszędzie są świetni ludzie.
    Tak na prawdę żeby świetnie nauczyć się języka, trzeba pojechać i zacząć normalnie z nim funkcjonować, bo same książki nie starczą.
    Trzymaj się i zapraszam do sb ;*
    oryyginalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Najgorsza jest odległość, głupie 700 kilometrów!

    OdpowiedzUsuń
  21. ciekawy post mimo że nigdy się nie przeprowadzę może dopiero sama, napisz jeszcze coś o Niemieckich zwyczajach
    Zapraszam na mojego bloga! Będzie mi miło jeśli skomentujesz i zaobserwujesz jak Ci się spodoba! :)KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo interesujący post, zapraszam do mnie :)
    http://aleksisaliss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Czasami warto postawić wszystko na jedną kartę i wyjechać, zacząć życie na nowo. Ja po cichu zastanawiam się nad zakupem nieruchomości w benidorm Zawsze marzyłam o tym, aby zamieszkać na stałe w Hiszpanii.

    OdpowiedzUsuń