Ideał

Ideał.
'ideał – pojęcie oznaczające szczyt doskonałości, cel dążeń.(...)'
 To mówi nam ciocia Wikipedia. Co raz częściej spotykam się z ludźmi, którzy postrzegają wszystko jako idealne tylko siebie jako coś co traktują jak nic. Codziennie stawiamy sobie cele, wyzwania aby dążyć do idealnego ciała, wglądu włosów, paznokci... Lecz czy o to chodzi w ideale, idealności? Dlaczego nie możemy stanąć przed lutrem i powiedzieć sobie "Jestem idealna/y. Dla siebie, lecz idealna/y."? Wszystko w okół nas postrzegamy jako idealne, lecz samych siebie nie widzimy. Nie zauważamy w sobie tego co w nas, we własnej osobie jest idealne. Stań przed lustrem i zauważ że również w tobie kryję się cząstka idealności. Aby ktoś zauważył że jesteś idealny, ładny, śliczny czy po prostu to że jesteś nie ważne jaki ale czujesz się dobrze w swoim ciele, sam musisz to zobaczyć!

Tak, tak, to szwajkowe zdjęcie haha 


Głownie obiektem naszych westchnień są IDEALNE modelki. Cudowne zdjęcia z Tumblr'a czy Instagrama. Ale czy gdyby każdy był idealny, byłoby fajnie?  Ideał to z jednej strony cel do którego dążymy przez całe życie. W erze „like for like” młodemu człowiekowi zależy na tym by być idealnym pod każdym względem, tak by ludzie go zauważyli, chcieli wyglądać, jeść, zachowywać się (itd…) jak ON(A).  Dlaczego? Po co? Kiedy ktoś bierze z nas przykład, stosuje nasze rady jest to miłe i możemy poczuć się dowartościowani i zauważyć, że właśnie te rzeczy robimy dobrze skoro ktoś bierze z nas przykład. Jednak gdy ktoś nas naśladuje przestaje być to fajne. Zam taką sytuacje z własnego doświadczenia. Na początku poprzedniego roku szkolnego miałam "koleżankę", która przyczepiła się do mnie. Kolejnego dnia przynosiła to samo do jedzenia co ja poprzedniego. Słuchała tej samej muzyki i myślę, że było o krok kiedy zaczęłaby ubierać się tak samo. Uwierzcie nie było to fajne. 

Wiele z nas kryje swoje prawdziwe ja. Przykładem jest np. szukanie drugiej połówki. Często staramy pokazać się z tej strony, z której myślimy, że akurat komuś się spodobamy. Podajemy fałszywe informacje itd. . A co najgorsze udajemy kogoś kim nie jesteśmy.  Na logikę, żadne z nas nie chciałoby mieć chłopaka/dziewczyny, który nie jest sobą, tylko udaje kogoś całkiem innego. Dlaczego więc staramy na siłę być idealnym? 


Niespełna godzinę temu napisałam do jakiś 5 chłopaków oraz dziewczyn i zapytałam o ich ideał drugiej połówki. Niektórzy zaczęli od charakteru a inni napisali, że nie mają ideału. Mój przyjaciel odpowiedział "nikt nie jest we wszystkim idealny, nie ma człowieka idealnego" i mam wrażenie, że jako jedyny zrozumiał moje pytanie. Pozdrawiam tak poza tym haha 

To co wreszcie trzeba zrobić by zostać tym wymarzonym ideałem? Pokochać siebie. Nie podobasz się sobie? Postaraj się to zmienić, byle wszystko było zgodne z tym co czujesz. Jeżeli ja dałam sobie z tym radę ty również dasz!!! 


Wiem, wiem, dużo do czytania i wiem, wiem dużo słowa idealność, ideał itd. ale tak właśnie miało być. Powinnam jeszcze go podsumować ale to juz za dużo. Kto dotrwał do końca? haha

Piszcie co wy uważacie o idealności oraz czy do niej dążycie. 

Tu mnie znajdziecie: 
Facebook: Szwajjka <klik>
Snap: szwaajjka
Spotify: 102szwajjka 

  Szwajka x




Natalia Szwaj

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

25 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kazdy ma jakis taki kanon piekna i idealu w swojej glowie i nawet nie swiadomie do niego dazy np. dla mnie idealem faceta jest blondyn z aryjsko nordyckimi rysami oraz niebieskimi oczami i tacy faceci kreca mnie najbardziej :3
    Niedawno wchodzilam na twojego bloga ale szwajjka i pisalo ze blog usuniety dlatego juz sie martwilam ze rzucilas blogowanie :/ A tu jak zwykle ja madra blondyneczka wpisywalam zle XD
    Ja tam lubie dlugie posty! :)

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak! Zmieniłam adres na jedno j! Zapomniałam o tym napisac... i widać kto jest mądrą blondyneczką haha Ty naprawdę jesteś MEGA MĄDRĄ!!

      Usuń
  3. Świetny Post kochana.
    Od dzisiaj znam twojego bloga i jest wspaniały.
    Pozdrawiam
    mylifeiswonderful9.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Każdy z nas ma jakieś ideały, ale uważam, że dążenie do nich jest bez sensu. Powinniśmy być sobą i akceptować siebie takich jakimi jesteśmy.
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  5. Według mnie nie ma człowieka idealnego, ponieważ każdy ma w sobie jakieś wady i zalety, ale najważniejsze to zaakceptować siebie takiego jakim się jest ^^ Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Uważam, że każdy jest na swój sposób idealny, a przede wszystkim wyjątkowy. Jednak warto stawiać sobie określone cele i dążyć do ich realizacji. Bardzo fajnie tu u Ciebie, obserwuję ;)
    Pozdrawiam i zapraszam - http://magda-ola.blogspot.com/2016/05/what-will-they-think-about-me.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie zgadzam się z tym co napisałaś, każdy jest wyjątkowy na swój sposób.
      Dziękuję za obserwacje <3

      Usuń
  7. świetny post <3
    http://poziomka1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Także uważam, że nie człowieka idealnego. Najważniejsze to polubić siebie, swoje wady i zalety i otaczać się ludzi którzy kochają nas pomimo tych wad :).
    www.allicestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Głębokie przemyślenia. Ja nigdy nie dążyłam do bycia idealnym. Nasz blog

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie dążę do idealności. :)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. nikt nie jest idealny, każdy ma mocne i słabe strony
    obserwujemy?
    http://paolciapolcia16.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Moim zdaniem my sami w sobie jesteśmy idealni, powinniśmy jednak jeśli tylko chcemy poprawiać w sobie rzeczy, które możemy np. odchudzić się, przytyć etc.
    Pozdrawiam :) Kamila Mizera blog klik

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie musimy być idealni, ale jeśli zaakceptujemy nasze słabsze strony możemy właśnie tak się czuć :)
    Pozdrawiam
    http://just-do-one-step.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Idealni być nie musimy, wystarczy być sobą ;-)
    Pozdrawiam :* scobre.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. dla mnie nikt nie jest idealny, ale to dobrze, gdyż ideały byłyby nudne :)
    http://berry-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Pewnie, że masz rację. Też wydaje mi się, że kurczę, dążenie za wszelką cenę do tego 'ideału', jest głupie. Wiadomo, gdy ktoś czuje się źle w swoim ciele, w sensie ma nadwagę, niedowagę, czy coś, to pasuje się wziąć za siebie, chociaż czasami może być naprawdę trudno. Och tak, ideały z tumblra i instagrama. :/ Arleta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie tak jest, że ktoś może wziąć się za siebie, lecz dążenie do ideału zamienia się czasem w naprawdę wielką skrajność.
      Dziękuję za komentarz! :)

      Usuń
  17. Każdy ideał ma jakieś wady, tylko zanim je poznamy mija sporo czasu. A takie inspirowanie sie tak jak na tumblr można zauważyć to trochę takie klonowanie, rozumiem moda itd, ale żeby każda kobieta wyglądała tak samo? Toż to obłęd.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja uważam, że nie ma ideałów :) Ważne, żeby być sobą :)


    Mogłabyś kliknąć w linki w najnowszym poście u mnie na blogu ?
    Bardzo mi zależy :* Dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja na szczęście nie miałam takiej sytuacji, ale nie raz byłam świadkiem takiej.. Nie wiem jak można małpować od kogoś jedzenie i wszystko?
    Zapraszam do mnie - KLIK :)

    OdpowiedzUsuń
  20. wedlug mnie kazdy z nas jest piekny na swoj sposob, najabrdziej w ludziach podoba mi sie to, iz wszyscy jestemy inni i to wlasnie czyni nas wyjaktowymi :)
    obserwuje

    za wszystko się odwdzięczam JUST EMSi

    OdpowiedzUsuń
  21. akceptacja siebie jest bardzo wazna ;)

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń